perjantai 10. tammikuuta 2014

Salitreenit - tehokkaasti ja monipuolisesti

Ne ketkä blogia on lukenut pidempään, tietää jo, että oon laiska salillakävijä. Käyn salilla todella harvoin, koska tuo salitreeni ei vaan selkeästi ole oikein tarkoitettu minua varten.

Mutta sitten kun saan mentyä salille, tykkään treenata tehokkaasti ja suurpiirteisesti. Jos kävisin useammin salilla, tykkäisin varmasti treenata pienempiäkin lihaksia. Mun tapauksessa sellaisista treeneistä ei olisi minulle kuitenkaan oikein hyötyä, niin treenaan sitten vain kerralla isot lihakset. Eihän kerta silloin tällöin ihmeitä tee, mutta vaihtelua mun treenauksiin joka tapauksessa. :)


Lämmittelyä pyörällä 5 min
Kyykkyprässi
1 x 12 x kelkka+20kg
1 x 10 x kelkka+40kg
2 x 10 x kelkka+50kg

Kahden kyykkysarjan jälkeen lähdin tekemään loppujen sarjojen välissä maastavetoa

Maastaveto
1 x 10 x 40kg
4 x 8 x 60kg

Viimeisiä kierroksia tehdessä rupesin välissä tekemään penkkipunnerrusta idealla, että mahdollisimman nopeasti 20 toistoa.

Penkkipunnerrus
1 x 20 x 20kg
3 x 20 x 30kg

Viimeisiin sarjoihin yhdistin askelkyykyn vapaalla tangolla

Askelkyykky
4 x 8 / puoli x 40kg

Mukaan sekoitin ylätaljaa myötäotteella

Ylätalja
1 x 10 x 37,5kg
3 x 8 x 40kg

Ja loppuun yhdistin sarjojen väliin vatsalihasrutistuksia ja hooveria.

Näin. Koko kroppa läpikäytynä ja kun yhdistää sarjojen väliin ylä- ja alakroppaa - säästää aikaa! ;)

Ja salin jälkeen piti tietenkin mennä vähän herkuttelemaan perjantain kunniaksi. Ei kuitenkaan joulukinkkua, mutta jotain sinne päin! ;)


Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti