keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Muiden silmissä tylsä?

Olen tässä jo jonkin aikaa pohtinut tätä blogin tulevaisuutta ja kohtaloa. Elämäni kun on ihan hirveän normaalia, eikä siihen kuulu mitään glamouria, dieettejä, kisasuunnitelmia ym. Olen huomannut, että fitness- ja laihdutusblogeja syntyy kuin sieniä sateella ja monilla on ihan hirveän kiinnostavia tarinoita ruokavalioista, treenikuvioista ennen kisakautta ja kuvia ennen ja jälkeen muutoken, ja tässä blogissa ei ole yksinkertaisesti juuri mitään.. 

Mun elämäni pyörii pienen 1-vuotiaan vandaalin, ryhmäliikuntatuntien, koirien ja joidenkin satunnaisten muiden harrastusten parissa. En juurikaan ole muuttunut muutaman vuoden aikana, ja eipä mulla juurikaan ole sellaista tarkoitustakaan, olen itseeni aika tyytyväinen juuri tällaisenä kuin olen. Toisaalta tämä on mielestäni melko mahtavaa, kun on menneisyydessä painiskellut ongelman, jos toisenkin kanssa omasta minä-kuvasta ja nyt se oman itsensä tuijottaminen peilistä ei ärsytä tai ahdista. 

Tottakai minussakin olisi kohtia, mistä hyvin moni ihminen maailmassa ajattelisi, että haluaisi nipistää sitä itteään, eli läskiä, pois, mutta minä oon päätynyt ratkaisuun, etten halua stressata omasta ulkonäöstäni. Maailmassa on paljon muutakin, minkä vuoksi murehtia kuin oma napa, joten mä keskityn niihin muihin tällä hetkellä, mm. omaan poikaani. Haluan ajatella, etten turhaan enää kiristele hampaita minkään dieettien vuoksi, sillä ainakin mulla kaikki herkuttomat dieetit kiristää vaan hermoja ihan tolkuttomasti. Haluan kuitenkin olla lapselleni paras mahdollinen äiti ja se tarkoittaa myös sitä, että olen terve ja elän terveellisesti. Syön pääsääntöisesti peruskotiruokaa, nauttien silloin tällöin vähän herkuistakin. 

Tiedän, että saisin monta kiloa pois ihan vain nipistämällä ruokavaliosta pois, mutta en näe syytä, miksi minun pitäisi se tehdä, jos olen tällaiseen itseeni tyytyväinen. Tiedän tasan tarkkaan, että voisin elää kurillista elämää ja suunnata vaikka fitness -kisoihin, mutta en näe syytä, että miksi niin tekisin. Olen onnellinen elämääni juuri tällaisenä kuin se on. 

Saan ihan hirveästi jumppien ohjaamisesta iloa elämääni, vaikka se on monesti hyvin raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Minusta on ollut ihanaa, kun olen saanut vetää fysiikkatreenejä ihan vain talkoina viimeisen puolen vuoden aikana seurallemme. Kai minussa sitten asuu pieni "palomies" sisälläni ja haluan auttaa muita tässä terveellisen polun kulkemisessa. Silloin kun pidin taukoa ohjaamisista, koin suurta kaipuuta johonkin suurempaan, vaikka silloin pystyi keskittymään ihan sata lasissa vain niihin omiin treeneihin sekä salilla, että jumpissa. En kuitenkaan osannut nauttia treeneistä samalla tavalla kuin nyt. Tämä on minun juttuni ja tällaisesta elämästä minä nautin. 

Elämäni on muiden silmissä aivan varmasti kovin tylsä. Mutta sitten kun pohdin alkuperäistä syytä tämän blogin ylläpitämiseen, niin muistan, että kirjoitan tätä blogia loppupeleissä vain itselleni. On kuitenkin ihana huomata, että jotkut jaksaa lukea myös tylsästä minästäkin ja muistavat kommentoida silloin tällöin, kiitos teille, piristätte aina hurjasti päivääni :)

Kuvia tavallisesta elämästä, tämä vaan on se mun juttu



12 kommenttia:

  1. Voi ei mikä koiranpentu <3 Ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä supersuloisia! :) Onneks meidän koirakiintiö on täynnä, niin kiusausta ei pääse tulemaan :D

      Poista
  2. Mun mielestä on nimenomaan huojentavaa lukea, että elämä ei ole pelkkää dieettiä ja treenaamista jonkun muun kuin nautinnon takia. Sulla on niin paljon normaalimpi suhtautuminen liikkumiseen kuin valtaosalla blogeista, että sitä on ilo seurata! Just sitä tavallista elämää, ettei ole kokoajan tarvetta olla kiinteempi, laiheempi, pumpatumpi tms tms.

    VastaaPoista
  3. Tylsä? Kaikkea kanssa! Mä jaksan aina ihailla miten sun aika riittää kaikkeen, kotiin, urheiluun, koiriin, jne. Itselläni ei ole edes lapsia eikä siltikään aika riitä koiraan, kotiin JA urheiluun :P keep up the good work!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! <3 Hauska, miten eri tavalla asiat näkee! :)

      Poista
  4. Musta sun blogi on just ihana kun oot tavallinen ihminen vailla superfittejä tavotteita vaan liikutaan liikkumisen ilosta. Ihan kuin muutkin tässä jo kommentoi! On kyllästyttävää lukea dieeteistä, painoista ja katsella kymmenettä kuvaa jostain liikkeestä jota taas tehtiin salilla. Eli jatka samaan malliin, tätä on kivaa lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos Jenni! Kiva kuulla, että tällaistakin blogia ijmiset jaksaa seurata :)

      Poista
  5. Älä lopeta bloggaamista :) Tämä on juuri kiva ja ihanan "tavallinen" - siis hyvällä tavalla. Olen niin kyllästynyt blogeihin, jotka on oikeasti täynnä mainoksia ja jokaisessa postauksessa pitää suositella jotain, koska siitä on maksettu. Tällaisia tavallisten ihmisten blogeja kaipaisi enemmän: arjesta on kivointa lukea, ei mistään dieetti-ja glamourhömpästä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninja ihanasta palautteesta! Ehkä mä pääsen vielä yli tästä ajatuksesta, että kaikilla blogeilla pitäisi olla jokin suuri tarkoitus ja päämäärä. :)

      Poista
  6. Täytynee myöntää että minäkin aika usein olen miettinyt että mun blogi on ihan turha, sielläkään kun ei ole mitään juttuja fitneksestä, laihdutuksesta tai muustakaan vaan ihan siitä itsestään eli urheilusta. Vielä kun en treenaa mitään tiettyä lajia vaan teen sitä, mitä itseään juuri sinä päivänä innostaa. Monesti tuntuu ettei kukaan tuota blogia edes lue ja välillä innostus on suoraan vaan lopahtanut enkä edes tiedä mistä pitäisi kirjoittaa, silti noita lukijoita näyttää tulevan vain lisää ja lisää ja tilastoistakin näkee että ainakin joku tuota blogia kyllä ihan lukeekin, vaikkakin välillä mietin että miten joku jaksaa lukea koska en mielestäni ole mitenkään maailman kiintein ihminen tai näytä kovin urheilulliselta puhumattakaan että olisin hyvä kirjoittamaan.
    Tämä sun blogi on musta hyvä näin, ei kaikkien tarvi olla fitnesskilpailijoita tai muutakaan, ihan perus elämäkin riittää. Itseasiassa itse en enää lue paljon fitnessblogeja vaan enemmänkin juuri näitä, jotka kertovat ihan normaalista elämästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos palautteesta!! :) Juuri noiden ajatusten kanssa on tullut painiskeltua, mutta kyllä näistä palautteista sai niin mukavasti potkua, että voi kirjoitella jatkossakin ihan vain niistä tavallisista asioista ja vain ihan rakkaudesta urheiluun :)

      Poista