torstai 23. kesäkuuta 2011

Testaukseen intialainen päähieronta

Kävin tänään Citydealin kautta tutustumassa minulle uuteen tuttavuuteen eli intialaiseen päähierontaan. Tämän kyseisen hoidon tarjosi Citydealin kautta Eleganssi -niminen kauneushoitola Kauppakadulla. Ja itse hieronnan minulle suoritti intialaistaustainen mukavan oloinen naishenkilö.

Minulla ei ollut mitään ennakkotietoa, minkälainen hieronta minulle on tulossa, mutta aavistelin nimen perusteella hieronnan kohdistuvan päähän. :D Noh, hieroja pyysi minua ottamaan paidan pois ja menemään vatsalleen makaamaan pehmeälle pedille, mikä oli huomattavasti pehmeämpi kuin perushierojan pöytä.

Hieroja aloitti hyvin kevyesti hartioiden sivelyllä ja mielessäni kävi, että tässäkö tämä oli, mutta onneksi ei. Hierontaöljynä oli teemaan sopien intialaistuoksuinen hierontaöljy ja mieleen tuli hajusta hieman inkiväärin tuoksuinen suitsuke. Hieroja kävi minun maatessa mahallani lapaluiden ja alaselän alueet läpi, mistä hän todella löysi kipukohtani ja voin sanoa, että kyllä oli voimaa tuossa pienessä naisessa ja tunsin, miten kylmät väreet kulkivat vartalossa, kun hän pisti lihasjumeja liikkeelle. Koko ajan yritin pohtia, että miten se eroaa normaalista klassisesta hieronnasta tai fysioterapeutin hieronnasta, mutta en oikeastaan keksinyt muuta kuin, että hartioiden alueella hän oli hyvin kevytotteinen, mutta sitten käytti reippaasti voimaa selän kipukohtiin. Jossain vaiheessa rupesin miettimään, että hetkonen.. hänhän vain käsittelee selkääni, eikä ole koskenutkaan päähäni...

Jossain vaiheessa hän pyysi minua selinmakuulle. Ehdottomasti plussaa hierojalle, sillä sain vielä samalla kehuja, miten hyvät hiukset minulla on suomalaiseksi ja mainitsi, että minulla on paksut ja pitkät verraten moniin muihin suomalaisiin ja kysyi vielä, miten hoidan niitä.. Tokaisin tähän: värjäämällä niitä usein.. :D Luulenpa, ettei hän ymmärtänyt vitsiäni... :P Hän alkoi käsitellä niskaani pitkin vedoin alhaalta kohti takaraivoani venyttäen ihoa ylöspäin. Niskasta hän siirtyi koko pään alueelle. Pään aluetta hierottaessa tajusin vasta, miten kipeä pääni olikaan.. Jälleen kylmät väreet kulkivat ihollani kun tajusin, että pääni jumit alkoivat aueta ja hieronta tuntui saman tien auttavan ja avaavan päätäni. Päänahkan jälkeen hän siirtyi otsan ja ohimon alueelle, mikä tuntui aluksi myös olleen "tiukka"... Eli olen kulkenut sananmukaisesti pipo kireällä!

Aivan supermahtava hoito ja hierontamuoto. Uskon, että jos joku kärsii kovasta päänkivusta, niin tuolla hoitomenetelmällä voisi löytää helpotusta kipuiluihin. Minulle ainakin jäi hirveän hyvä mieli hoidosta ja tuntui, että pystyin vihdoin ajattelemaan, kun päätäni oli vähän muovattu uuteen uskoon. :) Suosittelen kokeilemaan, paitsi jos on allerginen voimakkaille tuoksuille (hierontaöljy). Minua ei tuo tuoksu haitannut, joten nautin todella koko 40 minuutin hoidon edestä! :)

Olin suunnitellut lähteväni lenkille tai agiliiteleen koirieni kanssa, mutta en halunnut kiristää päätäni tänään, vaan sen sijaan aattelin olla pari tuntia ihan rauhassa kotona kutoen asusteita talvea varten. :)

Ja ei muuta kuin oikein hyvää juhannusta ja nauttikaa pitkistä, valoisista päivistä ja öistä - nätisti ;)


Tässä vielä linkki mielestäni aika kattavaan kertomukseen, mitä intialainen päähieronta on:
http://www.part-kamp-pkiviniemi.net/docs/iph-esite.pdf

2 kommenttia:

  1. Hyvä, kun kirjotit tän jutun! Mä muistin, että mulla on lahjakortti intialaiseen päähierontaan, joka menee umpeen 8.7. Ei muuta kuin aikaa varailemaan! :) Mulla on muuten yks kokemus intialaisesta päähieronnasta entuudestaan, ja oli muuten ihan erilainen hoito kuin mitä sulla oli ollu! =D

    VastaaPoista
  2. Miten sun päähieronta erosi? :)

    VastaaPoista