perjantai 16. toukokuuta 2014

Saliennätyksiä!

Keskiviikon päätti hölkkälenkki. Se on jännä näin keväisin, että vaikka ilta-aurinko vielä paistaa, niin ulkona voi olla jopa pakkasta. Noooh, minähän en sitä tajunnut, vaan lähdin ysin jälkeen hölkkäileen koirien kanssa ja ilman hanskoja tietenkin. Sillä eihän keväällä voi olla kylmä, jos aurinko paistaa. Noh, nyt tiedän. Sitä voi ihan oikeasti olla kylmä, tosi kylmä! Koko lenkin aikana mulle ei tullut niin lämmin, että kädet olisi lämmennyt ja lenkin päätteeksi olikin sitten käytävä polttavan kuumassa suihkussa, että lämpiää.

Eilen kävin tekemässä salitreenin. Ajattelin, että olisin käynyt tänään tekemässä isommat lihakset, kuten reidet, pakarat ja selän, (no miten kävi. en käynyt.) joten tein eilen ylävartalon lihaksia. Noooh, ehkä on nyt hyvä syy käydä huomenna tai sunnuntaina tekemässä vähän salireeniä, kun on töitä tekemättä ;)

Lämmittelyjen jälkeen sotilaspenkkipunnerrus

1 x 15 x 20kg
1 x 8 x 40kg
3 x 8 x 45kg!!! Kattelin treenihistoriaani, niin en ole tainnut koskaan nostaa penkistä 45:lla noin paljoa toistoja! Vau!! Nyt alkaa olemaan kunto kohdillaan ja voisiko olla, että sillä mun lihaskuntohaasteella voisi olla asian kanssa jotain tekemistä??

Hauiskääntö scott-tangolla
1 x 10 x tanko
1 x 8 x tanko+7,5kg
3 x 8 x tanko+10kg

Ojentajat ylätaljassa köysillä
1 x 10 x 15kg
4 x 10 x 17,5kg

Hartijat vipunostoilla
vipunosto eteen
2 x 8 x 8kg/käsi
vipunosto sivulle
2 x 8 x 9kg/käsi

plus sitten loppuun vatsalihaksia voimapallolla -> 
20 x pallon vienti selinmakuulta pään yläpuolelle, istumaannousu ja heitto seinälle
plus 40 vatsalihasliikettä. Iloinen olin mun penkistä. Jee!!! :)



Treenin jälkeen oli ihana herkutella lätyillä.
Olen nyt parina päivänä tehnyt näitä lättyjä välipalaksi minulle ja poitsulle. 
Sauvalla 1 banaani ja 1dl kauraleseitä soseeksi, mukaan noin 2 dl pähkinämaitoa, 2 kananmunaa ja n. 1dl vehnäjauhoja ja pieni loraus öljyä. Mietin, että seuraavaksi voisin kokeilla korvata kaikki vehnäjauhot tuolla kaurahiutaleella, mutta nyt olen tehnyt noin. Makeuttanut en ollenkaan, kun laitettiin päälle mummun itsetekemään omenahilloa. :)

Suosittelen. Banaanista ja pähkinämaidosta tuli kivat maut lättyihin :)




ihana tapa viettää vapaapäivän välipalahetki. itsetehtyjä lättyjä kera kahvin. :)

Pakko näin loppuun hehkuttaa lastenleluja. Meillä on nimittäin innostuttu ihan enemmissä määrin leikkimään Duploilla sekä Mega Blockseilla, jotka sopivat jossain määrin Duplojen kanssa yhteen. Onpa siis äitikin päässyt vähän toteuttamaan itseään ja kaivelemaan mielikuvitusta itsestään.




Ja sitten äipän aivoitukset :D



L totesi: "puu kaatuu!" ja niinhän se tornikin koki pienen vesurin kosketuksen



2 kommenttia:

  1. Letut on kyllä herkkuja, minä vaan olen maailman huonoin lettujen paistaja ja meillä letut paistaakin mies. Meillä kans on Duplot ihan pop :)

    VastaaPoista
  2. Letut <3

    Lisäksi siule on haaste miun blogisa :D
    JEE!

    VastaaPoista